Äta före eller efter träning?

Äta före eller efter träning?
Ska man äta före eller efter träning? Det är en fråga som många aktiva ställer sig själva, med all rätt. När du har en aktiv livsstil är kost och träning två sidor av samma mynt. Ska man då äta före eller efter träning? Svaret är tudelat, du bör nämligen äta bra både före och efter din träning för att få bästa resultat. Näringsintaget är dock lite olika. När du äter innan träning kan du äta en ordentlig måltid 2-4 timmar innan du kör igång. Se till att få i dig tillräckligt med kolhydrater och protein bara. Känner du dig hungrig innan träningspasset kan du slänga i dig ägg och banan 1-2 timmar innan träningspasset. När du är färdig ska du sikta på att få i dig näring inom en timme. Ett återhämtningsmål kan bestå av en kycklinggryta med kokosmjölk à la Thailand eller något enklare så som ett par ljusa frallor med skinka och blåbärssoppa. Bananer ger mycket kolhydrater medan ägg är ett bra sätt att få i sig protein.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s